EN

1.12.1964 Wersja do druku

Medee rodzą się co dzień

W repertuarze teatru czę­stochowskiego, dobieranym pod kątem współczesnej pro­blematyki, "Medea" Jana Parandowskiego zajmuje odręb­ne miejsce. Przede wszystkim - wy­stawiona w drugim sezonie dyrekcji Augusta {#os#2379}Kowalczy­ka{/#}, a więc w okresie trwającego w najlepsze "ekspery­mentu" - pełni funkcję klasyki. Predestynuje ją do tego sam temat, zaczerpnięty z greckiego mitu, a także styl i język - klasyczna polszczyz­na Parandowskiego. Ale nie ze względu na swoje mitolo­giczne pochodzenie i greckie realia jest chętnie, a nawet z entuzjazmem przyjmowana w Częstochowie przez młode­go widza. Zagadnienie zgodności fa­buły "Medei" z mitologią, a nawet "Mitologią" Parandowskie­go może być rozpatrywane z pożytkiem w szkole, nato­miast dla dorosłego widza, nie filologa, byłoby to zajęcie równie interesujące jak bezinteresowne, gdyż prowadzą­ce do nikąd. Bo Parandowski inaczej traktuje mit niż inni pisarze, również zako­chani w antyku lub p

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Medee rodzą się co dzień

Źródło:

Materiał nadesłany

Teatr nr 23

Autor:

Helena Wielowieyska

Data:

01.12.1964

Realizacje repertuarowe