EN

14.09.2018 Wersja do druku

Masońskie słońce Egiptu

"Thamos" Wolfganga Amadeusza Mozarta w reż. Ryszarda Peryta w Polskiej Operze Królewskiej w Warszawie. Pisze Piotr Piber w portalu teatrologia.info.

Polska Opera Królewska powstała w 2017 roku po rewolucji w Warszawskiej Operze Kameralnej, która zakończyła się grupowymi zwolnieniami artystów przez nową dyrektorkę, Alicję Węgorzewską. Po licznych perturbacjach i komerażach między władzą państwową a samorządową pozbawieni pracy śpiewacy i instrumentaliści znaleźli ostatecznie zatrudnienie w Polskiej Operze Królewskiej, kierowanej przez reżysera Ryszarda Peryta. Mamy więc teraz w Warszawie trzy teatry operowe - jeden Wielki i dwa małe, kameralne. Należę do tych, którzy uważają, że od przybytku teatralnego głowa nie boli. Na nowe teatry reaguję entuzjastycznie i argumenty natury finansowej, że "przecież nas na to nie stać" odrzucam romantycznym gestem, zwłaszcza, że jak od lat się przekonujemy, Polskę stać na wiele innych, o wiele mniej potrzebnych rzeczy. Na premierę "Thamosa" Wolfganga Amadeusza Mozarta przygotowaną przez Polską Operę Kameralną do warszawskich Łazienek, do Teatru

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Masońskie słońce Egiptu

Źródło:

Materiał własny

www.teatrologia.info

Autor:

Piotr Piber

Data:

14.09.2018

Realizacje repertuarowe