"Thamos" Wolfganga Amadeusza Mozarta w reż. Ryszarda Peryta w Polskiej Operze Królewskiej w Warszawie. Pisze Piotr Piber w portalu teatrologia.info.
Polska Opera Królewska powstała w 2017 roku po rewolucji w Warszawskiej Operze Kameralnej, która zakończyła się grupowymi zwolnieniami artystów przez nową dyrektorkę, Alicję Węgorzewską. Po licznych perturbacjach i komerażach między władzą państwową a samorządową pozbawieni pracy śpiewacy i instrumentaliści znaleźli ostatecznie zatrudnienie w Polskiej Operze Królewskiej, kierowanej przez reżysera Ryszarda Peryta. Mamy więc teraz w Warszawie trzy teatry operowe - jeden Wielki i dwa małe, kameralne. Należę do tych, którzy uważają, że od przybytku teatralnego głowa nie boli. Na nowe teatry reaguję entuzjastycznie i argumenty natury finansowej, że "przecież nas na to nie stać" odrzucam romantycznym gestem, zwłaszcza, że jak od lat się przekonujemy, Polskę stać na wiele innych, o wiele mniej potrzebnych rzeczy. Na premierę "Thamosa" Wolfganga Amadeusza Mozarta przygotowaną przez Polską Operę Kameralną do warszawskich Łazienek, do Teatru