Od ponad dwóch dekad występuje jako solistka na wyjątkowej scenie. Warszawska Opera Kameralna, do której Marta Boberska dołączyła w 1994 r., ma niepowtarzalny styl i klasę wyniesioną z arcydzieł baroku oraz klasycyzmu, ale też z muzyki średniowiecza i utworów współczesnych mistrzów.
Na niewielkiej przestrzeni (widownia liczy 160 miejsc), w zabytkowych XVII-wiecznych wnętrzach teatru przy al. Solidarności 76b po raz 25. rozpoczął się Festiwal Mozartowski. Dawniej jedyna tej rangi cykliczna impreza, startująca, gdy inne teatry zamykały podwoje; proponująca muzyczny karnet od połowy czerwca niemal do końca lipca. Długo była to - poza koncertami w Łazienkach - kulturalna wizytówka wakacyjnej stolicy. Ceniona także przez zagranicznych melomanów. Od trzech lat Festiwal Mozartowski, tak jak WOK, szuka nowych rozwiązań i widzów, wychodzi w plener. Będzie to widać podczas tegorocznej jubileuszowej edycji, którą otworzyło premierowe wykonanie "Wesela Figara", zrealizowane w koprodukcji z Operą Lwowską. Spektakl wyreżyserował dyrektor artystyczny tej sceny Wasyl Wowkun. W szykującą się do ślubu z Figarem pokojówkę Zuzannę, która z wdziękiem realizuje kluczową intrygę, wcieliła się Marta Boberska. Śpiewaczkę będzie też można zoba