EN

29.09.2014 Wersja do druku

Marionetki na scenie, śpiewacy w ukryciu

"Uprowadzenie z seraju" w reż. Lesława Piecki w Warszawskiej Operze Kameralnej. Pisze Temida Stankiewicz-Podhorecka w Naszym Dzienniku

Opera marionetkowa jako gatunek teatralny jest dziś niezwykle rzadkim zjawiskiem w świecie operowym. A to niezwykle urocza sztuka, utrzymana w równie uroczej konwencji, na granicy baśni. Adresowana jest nie tylko do dzieci i młodzieży, ale również do widzów dorosłych, wszak każdy z nas, dzieckiem podszyty, chętnie powraca do świata dziecięcych fantazji i marzeń, gdzie rzeczywistość bywa o wiele mniej skomplikowana, problemy są zawsze rozwiązywalne, a relacje między postaciami klarowne. Cieszy zatem fakt, iż Warszawska Opera Kameralna reaktywowała po wielu latach Scenę Marionetek, którą kiedyś powołał tu Stefan Sutkowski. Pierwszym przedstawieniem inaugurującym obecną Scenę Marionetek była premiera opery Mozarta "Uprowadzenie z seraju" w inscenizacji Lesława Piecki. Czego nie widać Nawiasem mówiąc, ta mozartowska opera w krótkim czasie już po raz drugi ma swoją premierę w Warszawskiej Operze Kameralnej. Ponad trzy miesiące temu w ramach

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Marionetki na scenie, śpiewacy w ukryciu

Źródło:

Materiał nadesłany

Nasz Dziennik nr /26.10

Autor:

Temida Stankiewicz-Podhorecka

Data:

29.09.2014

Realizacje repertuarowe