EN

27.01.2020 Wersja do druku

Manifest realizmu cokolwiek magicznego. Groteskowe zakrętasy akcji i superata szaleństwa

"Kuchnia Caroline" Torbena Bettsa w reż. Jarosława Tumidajskiego w Teatrze Współczesnym w Warszawie. Pisze Piotr Zaremba w Tygodniku TVP.

To przełomowy dzień w życiu angielskiej celebrytki prowadzącej program kulinarny w swojej domowej kuchni. Ktoś chce odbyć z nią decydującą rozmowę, a ktoś inny ukryć tajemnicę. Ktoś się zakochał, a ktoś potrzebuje się wyplątać z romansu. Zaatakował mnie na Facebooku pewien człowiek. Przy okazji sporu politycznego oznajmił, że nie mam prawa pisać o teatrze. Nie mam prawa, bo jestem za "teatrem mieszczańskim", a odrzucam "teatr krytyczny". Z kontekstu wynikało, że "krytyczni" są Jan Klata, Maja Kleczewska i kilku reżyserów realizujących produkcje w Teatrze Powszechnym. Tropiąc teatr mieszczański Język, jakim zadekretowano owo rozróżnienie, skojarzył mi się z czasami dawno minionymi, zwłaszcza z przełomem lat 40. i 50., kiedy zaczęto urzędowo tropić i piętnować sztukę "burżuazyjną" przeciwstawiając jej słuszną klasową. Ten spec od potępienia teatru mieszczańskiego jest zaangażowanym, zdaje się, młodym lewicowcem. Młody

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Manifest realizmu cokolwiek magicznego. Groteskowe zakrętasy akcji i superata szaleństwa

Źródło:

Materiał własny

tygodnik.tvp.pl

Autor:

Piotr Zaremba

Data:

27.01.2020

Realizacje repertuarowe