"Córka źle strzeżona" w choreografii Giorgio Madia w Operze Wrocławskiej. Pisze Karolina Obszańska w Teatraliach.
Zgrabna choreografia Giorgio Madii, utrzymana w nieco ludowym klimacie, poprzetykana gdzieniegdzie nienachalną pantomimą - tworzy spektakl łagodny i niebanalny. Minimalistyczna, a może nawet ekologiczna scenografia nadaje osiemnastowiecznemu dziełu sterylną powłokę z białego papieru. Lekkie i zwiewne kostiumy Małgorzaty Słoniowskiej dopełniają całości iście arkadyjskiej. Mamy balet. "Córka źle strzeżona" premierowo w Operze Wrocławskiej. Akcja ma miejsce pod Paryżem, w małej wiosce, gdzie konserwatywna wdowa stawia sobie za cel strzec córczynego wianka - aż do transakcji z bogatym Thomasem. Simone chce, aby Lise wyszła za mąż za Alaina, na co, rzecz jasna, dziewczyna zakochana w innym nie zamierza się decydować. Miłość oczywiście zwycięża - Lise oddaje się gorącym uściskom z ukochanym Colasem, jej matka zostaje podstępnie udobruchana uczuciem do Thomasa, a i niedoszły narzeczony wygląda na zadowolonego, wesoło podrygując z niebieskim kwie