Z EWELINĄ MARCINIAK, reżyserką spektakli "Zbrodnia" i "Śmierć i zmartwychwstanie świata" pokazywanych w ramach Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Boska Komedia, rozmawia Tomasz Kaczorowski z Nowej Siły Krytycznej.
Na Boskiej Komedii są twoje dwa spektakle. Do którego jesteś bardziej przywiązana? - Jestem bardziej przywiązana do "Zbrodni". Ten spektakl powstał specjalnie z myślą o zespole aktorskim Teatru Polskiego z Bielska-Białej, z którym spotkałam się dwa lata wcześniej, przygotowując "Nowe Wyzwolenie" Witkacego. Potem zrodził się pomysł, żeby też tam zrobić kryminał, z tymi konkretnymi ludźmi i z Jaśminą Polak, która występuje w tym spektaklu gościnnie. Tekst jest wyborem moim i Michała Buszewicza. Natomiast "Śmierć i zmartwychwstanie świata" jest kontynuacją projektu WYNAJEM i była pokazywana dwa lata temu na festiwalu FOCUS ON MITOS. Dla mnie ten projekt jest raczej przygodą teatralną niż zakończonym spektaklem. Mówisz o "Zbrodni" jako o kryminale, ale jest to dosyć specyficzny kryminał, gdzie świat się rozpada Mogłabyś to spróbować dookreślić? - Zaczynaliśmy pracę od zgłębienia konwencji kryminału. Oczywiście nie jest to do końca k