EN

17.06.2010 Wersja do druku

Malowniczy Borys Godunow

"Borys Godunow" w reż. Waldemara Zawodzińskiego w Operze Wrocławskiej. Pisze Olgierd Pisarenko w Ruchu Muzycznym.

Niecałe dwa i pół roku temu we wrocławskiej Hali Stulecia można było oglądać Borysa Godunowa w inscenizacji Jurija Aleksandrowa, dyrektora Opery Sankt Petersburskiej - przedstawienie w gigantycznej skali, pełne podtekstów historycznych i aluzji do współczesności, po szekspirowsku łączące tragizm z komizmem. Miało wiele zalet i jedną wadę: w żaden sposób nie dałoby się przenieść na macierzystą scenę Opery Wrocławskiej. Teraz Wrocław ma nowego Borysa, dopasowanego do gabarytów sceny przy Świdnickiej i całkiem inaczej pomyślanego, którego z poprzednim łączy tylko wersja Rimskiego-Korsakowa i udział niektórych wykonawców, na czele ze sprawującą kierownictwo muzyczne Ewą Michnik. Ponoć "w świecie" grywa się ostatnio częściej wersję oryginalną, która ma tę niewątpliwą zaletę, że słuchając jej obcujemy z brzmieniem autentycznym, nie zaś "ugrzecznionym" przez Rimskiego-Korsakowa - wybitnego eksperta w kwestiach instrumentacji, ale też

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Malowniczy Borys Godunow

Źródło:

Materiał nadesłany

Ruch Muzyczny nr 12/13.06

Autor:

Olgierd Pisarenko

Data:

17.06.2010

Realizacje repertuarowe