EN

2.11.1988 Wersja do druku

Makbet w szacie muzycznej

ARCYDZIEŁA wieńczące spuściznę Giuseppe Verdiego - "Otello" i "FaIstaff" zapewniły mu nieśmiertelność. Pierwsze z triady powstałej pod wpływem zauroczenia utworami Williama Szekspira - "Makbet" autor ukończył w 1847 roku. Verdi obdarzo­ny zupełnie wyjqtkowym zmysłem scenicznym dobierał te­maty do swych oper tak, aby publiczność nie tylko zachwycała muzyka ale też prze­bieg akcji. Zresztą całe życie pracował nad konsolidacją obu elementów. I zapewne wyrazistość bohaterów, ich złożoność psychologiczna w utworach angielskiego dramaturga zafascynowała włoskie­go kompozytora. Po dłuższym okresie oczekiwania "Makbet" wszedł do repertuaru Opery Bałtyckiej. Dzieło zrealizowali Janusz Przybylski - kierownictwo muzyczne, Kari Vilenius - reżyseria, Marian Kołodziej - scenografia, Janusz Łopot -- przygotowanie chóru. Partie wokalne śpiewane są w języ­ku polskim. Chyba niepo­trzebnie, gdyż każdy kto chodził do szkoły "Makbeta" zna. Wersja t

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Makbet w szacie muzycznej

Źródło:

Materiał nadesłany

Dziennik Bałtycki nr 254

Autor:

Stanisława Grażyńska

Data:

02.11.1988

Realizacje repertuarowe