EN

30.06.2016 Wersja do druku

Magia rytuału

"Święto wiosny" Igora Strawińskiego wg chor. Marthy Graham i "Krzesany" Wojciecha Kilara w chor. Henryka Konwińskiego w Teatrze Wielkim w Łodzi. Pisze Joanna Brych w Polityce.

Mocnym akcentem zakończył się sezon baletowy w Teatrze Wielkim w Łodzi. Zespół baletowy, którym od 2012 r. kieruje Dominik Muśko, otrzymał jako jedyny dotąd w Europie prawo do wystawienia "Święta wiosny" Igora Strawińskiego w choreografii legendarnej amerykańskiej artystki Marthy Graham. Po raz pierwszy na łódzkiej scenie wystawił też swój balet Henryk Konwiński, o którym mówi się, że jest krajowym rekordzistą w liczbie zrealizowanych spektakli. A ponadto zna się na górach i muzyce Wojciecha Kilara. Stąd "Krzesany" i "Siwa mgła" - dwa utwory, z których choreograficzną wizją tancerze świetnie sobie poradzili w drugiej części wieczoru. Graham na swój spektakl spojrzała przez pryzmat roboczego tytułu "Święta wiosny": "Wielka Ofiara". Nie interesowały jej dzikie siły przyrody, skoncentrowała się na Wybranej. Ta rola przypadła Alicji Bajorek, balerinie o stosunkowo krótkim stażu w zespole, która jednak udowodniła, że całkowicie na nią zas

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Magia rytuału

Źródło:

Materiał nadesłany

Polityka nr 27/29.06

Autor:

Joanna Brych

Data:

30.06.2016

Realizacje repertuarowe