Potraktowałem propozycję pana profesora (choć oficjalnie powołuje na to stanowisko minister kultury) jako wielki zaszczyt, ale i wyzwanie. Tworzenie instytucji od podstaw, włączając w to budowę siedziby, jest dla menedżera kultury czymś fascynującym - mówi ADAM BALAS, dyrektor Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego, o wielkiej muzyce w Lusławicach
Wrócił Pan z 9-miesięcznego stażu w waszyngtońskim The John F. Kennedy Center for the Performing Arts. - Szczęśliwie znalazłem się w gronie dziesięciu wybranych spośród ponad 300 kandydatów z całego świata ubiegających się o udział w tym prestiżowym przedsięwzięciu. To była nauka i praca w jednej z największych instytucji kultury na świecie. Będąc pierwszym Polakiem w dziesięcioletniej historii tego programu menedżerskiego, pracowałem w kluczowych departamentach: marketingu, pozyskiwania środków finansowych oraz przygotowując strategię na najbliższe lata dla National Symphony Orchestra. Wcześniej przez 13 lat był Pan menedżerem orkiestry Sinfonietta Cracovia... - W niej rozpocząłem życie zawodowe, najpierw jako muzyk, potem jako menedżer i to było wspaniałe doświadczenie, wielka przyjemność i takaż satysfakcja. Bo wspólnie z Robertem Kabarą, znakomitymi muzykami i skuteczną administracją, dokonaliśmy bardzo wiele na scenie mu