Tytułowy "wegański teatr" według Castorfa to jedynie wyśmiewanie się z trendów wśród niemieckiego społeczeństwa. Dla Lupy współczesność jest zwykłym śmietnikiem kultury - o zbiorach wywiadów z legendami teatru - pisze Natalia Prüfer w dwutygodniku.com
Niemal w tym samym czasie w Polsce i w Niemczech ukazały się dwie książki, składające się z wywiadów z najbardziej znanymi w swoich krajach reżyserami teatralnymi. Bohaterem "Końca świata wartości" wydanej przez wydawnictwo Szkoły Filmowej w Łodzi jest Krystian Lupa. "Am liebsten hätten sie veganes Theater" to zbiór rozmów z Frankiem Castorfem, które opublikowało niemieckie czasopismo teatralne "Theater der Zeit". "Am liebsten hätten sie veganes Theater" (po polsku: "Najchętniej mieliby wegański teatr") to pozornie skromna, mała książka (142 strony, z czego 8 zajmuje szczegółowy spis wszystkich inscenizacji reżysera, a do tego fotografie) składająca się z trzynastu wywiadów z Castorfem, które przeprowadził dziennikarz i krytyk teatralny Peter Laudenbach. Dodatkowo zamieszczono rozmowę ze scenografem Franka Castorfa - Bertem Neumannem, który ostro reaguje na propozycję z 2015 roku, by następcą Castorfa w Volksbühne został Chris Dercon. Wszystki