Być może "Polowanie na łosia" młodego polskiego dramatopisarza Michała Walczaka robi się komediowo po prostu dlatego, że widz nie zniósłby tego tekstu jako tragedii? Śmiech w komedii tworzy dystans do rozwierających się ludzkich otchłani, chroni przed doniosłością pytań, które należałoby postawić - pisze Dagmar Hub w Augsburger Allgemeine, po premierze w Theater Ulm.
Jednak nie jest aż tak łatwo śmiać się na tej sztuce w obliczu jej akcji pełnej pogardy dla ludzi - mimo że zachęca do tego spora ilość slapsticku, wspaniałe aktorskie wyczyny przede wszystkim w wykonaniu Gunthera Nicklesa i Christel Mayr, niektóre gagi takie jak przedstawianie decydujących momentów w zwolnionym tempie jak w telewizji i zamiana płci. Kiedy Gunther Nickles jako nieco egzaltowana kobieta chwiejnym krokiem chodzi na szpilkach po scenie, ma zapewnione śmiechy na widowni. Niemieckojęzyczna prapremiera sztuki w reżyserii Fanny Brunner, w której baryton Thomasa Kaluznego wtrącał polskie i niemieckie didaskalia, u publiczności teatru w Ulm spotkała się z dużym uznaniem Niepokojące pytania z przedstawienia zostają. Eliza (Aglaja Stadelmann) jest narzeczoną niezdecydowanego, bojącego się odpowiedzialności młodego weterynarza i pacyfisty Konrada (Florian Stern). Apodyktyczna i pewna siebie Eliza naśladuje zachowanie swojego ojca, wojskowego reakc