25.08.2006 Wersja do druku

Ludzkie oblicze konceptualizmu

"Moment. Gra II" w choreogr. Iwony Pasińskiej z Polskiego Teatru Tańca na IV Międzynarodowym Festiwalu Teatrów Tańca w Poznaniu. Pisze Ewa Obrębowska-Piasecka w Gazecie Wyborczej - Poznań.

Dawno mi się to nie zdarzyło: mam wielką ochotę natychmiast znowu zobaczyć spektakl, który właśnie obejrzałam. Tak mnie zaintrygował. Autorzy tego spektaklu to Iwona Pasińska i tancerze Polskiego Teatru Tańca. Ich "Moment. Gra II" jest jedną z części tryptyku zatytułowanego "Miasta kobiet". Pasińska traktuje teatralno-taneczną materię z dużą dozą brawury. Jej przedstawienie oparte jest na bardzo intrygującym koncepcie: muzyka funkcjonuje tu w dwóch równoległych kanałach. Widzowie słyszą ją tradycyjnie - z głośników, natomiast tancerzom sączy się do ucha przez słuchawki odtwarzaczy MP3. Widzom serwuje się (o zgrozo!) discopolowe hity zespołu Bajeranty, a tancerzom - tajemniczą kompozycję Bartłomieja Franka napisaną specjalnie dla przedstawienia. To właśnie ta niecodzienna sytuacja buduje dramaturgiczne napięcie całego spektaklu. To ona sprawia, że widz pozostaje w stałej, aktywnej relacji z tym, co się dzieje na scenie. To ona wciąga

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Ludzkie oblicze konceptualizmu

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza - Poznań nr 197/24.08.

Autor:

Ewa Obrębowska-Piasecka

Data:

25.08.2006

Realizacje repertuarowe
Festiwale