EN

18.03.2013 Wersja do druku

Lublin. Plakat do "Hello Kitty" najlepszy

Znamy zwycięzcę trzeciej edycji Plakatonu. Jest nim Robert Zając z plakatem do spektaklu "Hello Kitty".

- Mamy do czynienia z niezwykle wyrazistym przekazem przy bardzo oszczędnej formie. Ta praca na pewno się wyróżnia przy współczesnych tendencjach do nadużywania zdobnictwa - mówił przewodniczący jury, Lech Majewski, jeden z mistrzów polskiego plakatu. "Hello Kitty" jest spektaklem mierzącym się z traumą Zagłady z jednostkowej perspektywy. Za punkt wyjścia posłużył "Dziennik" Anny Frank., która musiała przejść szybki i brutalny kurs dojrzewania. Aby nawiązać do tych wstrząsających przeżyć Robert Zając jako znakiem posłużył się charakterystycznym kształtem napisu nad bramą Oświęcimia. - Chciałem odnieść się do tematyki "Dzienników", a jednocześnie powiązać ją z tytułem spektaklu - wyjaśnia artysta. Kolejne miejsca zajęli: Kama Bubicz ("Fatal Error") i Kamil R. Filipowski ( plakat prommujący koncert zespołu kIRK). Specjale wyróżnienie otrzymał Dzielnicowy Dom Kultury "Bronowice". Instytucja nadesłała trzy prace o wysok

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Plakaton rozstrzygnięty. Wygrały minimalizm i siła przekazu

Źródło:

Materiał nadesłany

Polska Kurier Lubelski online

Data:

18.03.2013

Realizacje repertuarowe