Ruszyła akcja promocyjna związana z ubieganiem się Lublina o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Od soboty informują o tym rozmieszczone w mieście i regionie billboardy. Łącznie jest ich 34.
- Chcemy, aby mieszkańcy Lublina i Lubelszczyzny dowiedzieli się o tym, iż zabiegamy o uzyskanie tytułu Europejskiej Stolicy Kultury. Na razie ta wiedza jest niewielka. Tymczasem poparcie ze strony mieszkańców, zintegrowanie się wokół celu akcji jest bardzo ważne w perspektywie zakończenia sukcesem naszych starań - przekonuje Michał Krawczyk, p.o. dyr. Biura Marketingu Miasta UM Lublin. W Lublinie zawisło 15 wielkich billboardów, w regionie kolejnych 13, m.in. w Świdniku, Kraśniku, Białej Podlaskiej. Będą eksponowane przez dwa tygodnie. Ich projekt przygotował lubelski plastyk Jarosław Koziara. Decyzja w sprawie wyboru dwóch miast - jednego z Hiszpanii, drugiego z Polski - które otrzymają tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016 ma zapaść w 2010 r. W tym roku na działania związane z ubieganiem się o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016 miasto chce wydać 30-40 tys. zł.