EN

29.08.2008 Wersja do druku

Lublin. 130 kulturalnych billboardów w Warszawie

W poniedziałek [1 września] rusza kolejna lubelska kampania billboardowa w Warszawie. Tym razem zareklamujemy się jako miasto - kandydat do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 roku.

Warszawiacy, którzy w sobotę obejrzą na stołecznym placu Zamkowym prezentację kulturalną Lublina od poniedziałkowego ranka będą przez miesiąc oglądać na ulicach swojego miasta billboardy z hasłem "Lublin. Wielkie Dzieje się" i podpisem "Lublin 2016. Europejska stolica kultury". To druga tegoroczna kampania Lublina w Warszawie. W maju przez miesiąc w stolicy wisiały plakaty z hasłem "Lublin. Nieziemskie klimaty". Podobnie jak wówczas pomysł graficzny na billboardy to powiązanie fragmentów rusko-bizantyjskich fresków z zamkowej kaplicy św. Trójcy z elementami współczesnymi i tak samo jak w maju przygotowano trzy wersje billboardów. Na pierwszej, którą można nazwać roboczo "bębniarz" XV-wiecznym postaciom z fresków towarzyszy mężczyzna z bębnem z pomalowaną twarzą. To aktor teatru Wolny z białoruskiego Brześcia. Jego kolega z teatru jest zaś na wersji nazwanej "parada". Oba zdjęcia zrobiono w czasie parady teatrów, która 9 czerwca rozpoczyna

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

W Warszawie walczymy o stolicę kultury

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza - Lublin nr 202

Autor:

Marcin Bielesz

Data:

29.08.2008

Wątki tematyczne