Do kraju wrócą w niedzielę, 11 bm. - z wielkim sukcesem udokumentowanym w londyńskiej prasie. Na pierwszym pokazie "Metamorfoz" i "Elektry" w reżyserii Włodzimierza Staniewskiego obecnych było 29 krytyków, w tym reprezentantów czołowych dzienników, jak Times, Financial Times, czy The Guardian. Recenzje były wyłącznie dobre i bardzo dobre, najczęściej przyznawano spektaklom Gardzienic cztery gwiazdki na pięć - pisze Teresa Dras po pokazach Gardzienic w londyńskim Barbican Centre.
Od początku lutego Gardzienice występują w Barbican Centre w Londynie, jednym z największych ośrodków teatralnych w Europie. Do kraju wrócą w niedzielę, 11 bm. - z wielkim sukcesem udokumentowanym w londyńskiej prasie. Na pierwszym pokazie "Metamorfoz" i "Elektry" [na zdjęciu] w reżyserii Włodzimierza Staniewskiego obecnych było 29 krytyków, w tym reprezentantów czołowych dzienników, jak Times, Financial Times, czy The Guardian. Recenzje były wyłącznie dobre i bardzo dobre, najczęściej przyznawano spektaklom Gardzienic cztery gwiazdki na pięć. Michael Billington z The Guardian napisał, że polska energia rozświetla grecką klasykę, a sprawność aktorów osiąga wyżyny chińskiej akrobacji. Teraz rozumiem, dlaczego Staniewski na tak duży wpływ na młode pokolenie angielskich reżyserów - wyznał londyński krytyk. Times napisał, że Gardzienice zawłaszczają wyobraźnię widza od pierwszej do ostatniej sekundy spektaklu, a nieprawdopodobna, ekstatyc