EN

1.01.2012 Wersja do druku

Lisowskiego Szekspir współczesny

Spektakl "Makbeta" w Baju Pomorskim otwiera rodzaj prologu nawiązu­jącego do tradycji romantycznej, jednocześnie realizującego koncepcję teatru w teatrze. Trickman (Jacek Pysiak) - konferansjer, istota napędzająca akcję - wita nas "w surrealistycznym teatrze The Globe". Ta zapowiedź połączenia Szekspira z surrealizmem jest konstytutywna dla przedstawienia w insceni­zacji Zbigniewa Lisowskiego. W tle czyści i wyciera scenę, szykując ją do gry, czerwono ubrana, zakapturzona tajem­nicza postać (Agnieszka Niezgoda). Wchodzą trzy Wiedźmy. Wiedźmy - podobnie jak czerwona postać, która później okaże się ich władczynią, Hekate - będą tu obecne w ciągu prawie całego spektaklu. Filozof Stefan Morawski twierdził, że postmodernizm polega na dowolnej grze symbolami. Odarte ze swojego metafizycznego znaczenia są autote­liczne, są jak zero w algebrze, które nie ma żadnej wartości, ale stanowi punkt odniesienia. Wiedźmy prezentują nam więc symbole czasu. Pi

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Lisowskiego Szekspir współczesny

Źródło:

Materiał nadesłany

Teatr Lalek nr 2/3

Autor:

Hanna Baltyn

Data:

01.01.2012

Realizacje repertuarowe