Tegoroczną edycję festiwalu "Lalka też człowiek" zainaugurowały dwa spektakle: "Kąsanie" polskiego teatru Kompania Doomsday i "Okrągli ludzie" formacji Das Papiertheater z Niemiec - pisze Dorota Kowalkowska z Nowej Siły Krytycznej.
Tegoroczną edycję festiwalu "Lalka też człowiek" zainaugurowały dwa spektakle: "Kąsanie" [na zdjęciu] polskiego teatru Kompania Doomsday i "Okrągli ludzie" formacji Das Papiertheater z Niemiec. I chociaż języki artystyczne tych teatrów pozornie są odległe, to służą podobnemu celowi: opowieści, która osadza się w materialnej przestrzeni ożywionych i martwych obiektów, zmieniających swój status pod ręką twórców iluzjonistów, igrających z wyobraźnią widzów. "Nasze demony wyśpiewają i zagrają odwieczną historię kuszenia i gorączki w świecie, gdzie nie ma takiego lekarstwa, które wyleczy z tego, z czego nie wyleczy szczęście". "Kąsanie", inspirowane literaturą G.G. Marqueza, opowiada historię miłości opętanej przez demona Siervy Marii i jej egzorcysty Cayetano de Laury. Para kochanków pośredniczy w opowieści o potrzebie obcowania z demonami, wyzwalania się od nich bądź rozbudzania w sobie ich obecności. Mediatorem między demonem a