EN

7.04.1991 Wersja do druku

Kurier Warszawski

W 200 ROCZNICĘ śmierci Mozarta cały świat o nim mówi. No, po­wiedzmy, że cały świat muzycz­ny, choć zapewne nie tylko. Na każdej operowej scenie grywa się Mozarta, choć nie wiem, czy jest gdzieś jeszcze instytucja zaangażowana w te sprawy równie silnie, co Warszawska Opera Kameralna. Dyrektor Stefan Sutkow­ski podjął niesłychanie imponującą inicjaty­wę wystawienia z okazji rocznicy wszystkich scenicznych dzieł genialnego kompozytora i przygotowania ich na festiwal, jaki zorganizuje już w czerwcu w Warszawie. Ba! Zaprezen­tuje w jego ramach nie tylko to, co pisane przez Mozarta dla sceny, lecz także inne jego utwory: oratoryjne, symfoniczne, kameralne...zapowiada (na razie jeszcze nieoficjalnie), że w trakcie czerwcowego festiwalu Opera Ka­meralna zorganizuje ogółem około 240 imprez z mozartowskim repertuarem! Choć to brzmi niewiarygodnie, to trzeba mu wierzyć, jako że podstawową część owego za­mierzenia właściwie wykonał: w WOK-u od­by

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Kurier Warszawski

Źródło:

Materiał nadesłany

Przekrój nr 2369

Autor:

Lucjan Kydryński

Data:

07.04.1991

Realizacje repertuarowe