Większość projektów artystycznych, zwłaszcza tych realizowanych poza instytucjonalnym obiegiem kultury, jest w szerszej perspektywie skazana na zapomnienie - pisze Iga Kruk w Teatrze.
Podczas ich trwania powstają oczywiście rozmaite artykuły i recenzje, czasem dotyczące projektu jako całości, czasem zajmujące się jego poszczególnymi elementami. Większości odbiorców umyka jednak to, co stoi u podstaw tego typu przedsięwzięć - chęć zmierzenia się z konkretnym problemem, udzielenia odpowiedzi na wyraźne postawione na początku pracy pytania. Dlatego można powiedzieć, że Komuna Warszawa miała szczęście - dzięki Tomaszowi Placie, nie tylko pomysłodawcy cyklu RE//MIX, lecz także jednemu z redaktorów (wspólnie z Dorotą Sajewską) podsumowującej cykl książki RE//MIX. Performans i dokumentacja. Wydarzenia wchodzące w skład RE//MIKSÓW odbywały się w siedzibie Komuny Warszawa przez cztery lata (od kwietnia 2010 do stycznia 2014). W tym czasie powstało trzydzieści sześć performansów, stworzonych przez artystów związanych z różnymi dziedzinami sztuki i posługujących się różnymi estetykami. Wszystkie łączył punkt wyjścia