EN

1.03.2007 Wersja do druku

Kultura do raportu

Publiczność chce w teatrach klasyki i raczej nie narzeka na ceny biletów. Za to dyrektorzy narzekają na sztywny kodeks pracy i przeszkody prawne w pozyskiwaniu prywatnych sponsorów - to wynika z badań, które w wojewódzkich instytucjach kultury przeprowadził Instytut Kulturoznawstwa UAM - pisze Jolanta Brózda w Gazecie Wyborczej - Poznań.

Dziewiętnaście instytucji kultury od 1998 r. podlega Urzędowi Marszałkowskiemu Województwa Wielkopolskiego. W 2000 r. powstał w nim dokument, w którym sugerowano, że potrzebne są badania nad kondycją kultury w regionie. Zapis pozostał jednak martwy aż do 2006 r., kiedy urząd zlecił badania Instytutowi Kulturoznawstwa UAM pod kierownictwem dyrektora IK prof. Jacka Sójki. Badania kosztowały 80 tys. zł, zostały przeprowadzone w drugim półroczu 2006 r. Samorząd wojewódzki wydaje rocznie 65 mln zł na instytucje kultury. Jak lepiej nimi gospodarować? W tym właśnie miały pomóc badania. Głos mają dyrektorzy Pierwszym etapem badań były wywiady-ankiety przeprowadzone z dyrektorami instytucji. ** Dyrektorzy teatrów i Filharmonii Poznańskiej mają kłopoty ze zdobywaniem funduszy spoza urzędu. Brakuje regulacji prawnych, które zachęcałyby właścicieli firm do sponsorowania. Charakterystyczne są odpowiedzi na pytanie, co dyrektor by zrobił, gdyby do

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Kultura do raportu - co wynika z badań wojewódzkich instytucji kultury

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza - Poznań nr 51

Autor:

Jolanta Brózda

Data:

01.03.2007