Publiczność chce w teatrach klasyki i raczej nie narzeka na ceny biletów. Za to dyrektorzy narzekają na sztywny kodeks pracy i przeszkody prawne w pozyskiwaniu prywatnych sponsorów - to wynika z badań, które w wojewódzkich instytucjach kultury przeprowadził Instytut Kulturoznawstwa UAM - pisze Jolanta Brózda w Gazecie Wyborczej - Poznań.
Dziewiętnaście instytucji kultury od 1998 r. podlega Urzędowi Marszałkowskiemu Województwa Wielkopolskiego. W 2000 r. powstał w nim dokument, w którym sugerowano, że potrzebne są badania nad kondycją kultury w regionie. Zapis pozostał jednak martwy aż do 2006 r., kiedy urząd zlecił badania Instytutowi Kulturoznawstwa UAM pod kierownictwem dyrektora IK prof. Jacka Sójki. Badania kosztowały 80 tys. zł, zostały przeprowadzone w drugim półroczu 2006 r. Samorząd wojewódzki wydaje rocznie 65 mln zł na instytucje kultury. Jak lepiej nimi gospodarować? W tym właśnie miały pomóc badania. Głos mają dyrektorzy Pierwszym etapem badań były wywiady-ankiety przeprowadzone z dyrektorami instytucji. ** Dyrektorzy teatrów i Filharmonii Poznańskiej mają kłopoty ze zdobywaniem funduszy spoza urzędu. Brakuje regulacji prawnych, które zachęcałyby właścicieli firm do sponsorowania. Charakterystyczne są odpowiedzi na pytanie, co dyrektor by zrobił, gdyby do