"Lubiewo" oraz "Lubiewo. Ciotowski bicz" w reż. Piotra Siekluckiego w Teatrze Nowym w Krakowie. Pisze Ewa Fita w miesięczniku "Kontrast".
"Kto >>pedałem<< wojuje..." - czyli teatralny sposób na homofobów Michał Witkowski zarysował w "Lubiewie" kontrowersyjny i zahaczający o skrajność obraz homoseksualisty. Zrobił to świadomy konsekwencji i zarzutów, z jakimi spotkają się jego posunięcia. Kształtując wizerunek geja takim, jakim widzą go homofobiczni przeciwnicy, dodatkowo podgrzał atmosferę. Tę zabawę z odbiorcą podjął reżyser teatralny Piotr Sieklucki, który, przygotowując adaptację powieści, wyszedł z założenia, iż należy pokazać prawicowym środowiskom, że wygłaszając swoje sądy o "pedałach", mają rację. Adaptując "Lubiewo" na scenę, Piotr Sieklucki zdecydował się na zrobienie dwóch osobnych spektakli: "Lubiewo" (przedstawienie oparte na "Księdze ulicy") oraz "Lubiewo: Ciotowski bicz" (spektakl oparty na drugiej części powieści pod tym samym tytułem). Jak sam twierdzi, pierwsza część, ze względu na swoją teatralną formę, była dużo łatwiejsza do zrealizowa