"Kopciuszek" w choreogr. Giorgia Madii z Teatru Wielkiego w Łodzi na XIX Łódzkich Spotkaniach Baletowych. Pisze Jacek Marczyński w Rzeczpospolitej.
Premierę "Kopciuszka" przygotował w Teatrze Wielkim w Łodzi Włoch Giorgio Madia. Oto kolejny dowód, że balet u nas utrzymują przy życiu jedynie cudzoziemcy. Nie dajemy zaś szans młodym rodzimym choreografom, którzy mają zapał i chcą coś robić. Nowa wersja znanej bajki zainaugurowała XIX Łódzkie Spotkania Baletowe, festiwal odbywający się od 1968 r. Jak zawsze stworzy okazję do porównania tego, co dzieje się w Polsce, z dokonaniami baletów na świecie, efektownie w tym roku prezentowanymi przez szwedzki Cullberg Ballet, amerykański Complexions Contemporary Ballet i Ballet National de Marseille. Nasz wkład w przegląd jest ubogi. Z czterech rodzimych zespołów biorących udział w Spotkaniach trzy wybrały zagraniczne choreografie, na dodatek głównie należące do historii europejskiego baletu ("Oniegin" Johna Cranko z Poznania i "Próba" Antala Fodora z Warszawy). Jest to dowód słabości polskiej choreografii, ale i konserwatywnych gustów publiczno�