Najnowsza premiera na deskach gdyńskiej sceny to realizacja samego jej dyrektora, Krzysztofa Babickiego. Reżyser powraca do tekstu Piera Paolo Pasoliniego, który inscenizował ponad trzy dekady temu. Z reżyserem rozmawia Przemysław Gulda w Gazecie Wyborczej - Trójmiasto.
Przemysław Gulda: Co pana najbardziej fascynuje w postaci i twórczości Piera Paola Pasoliniego? Krzysztof Babicki: W postaci Pasoliniego fascynujący jest jego ekstremalny tryb życia, pełna nieufność wobec obowiązujących dogmatów politycznych, religijnych, czy obyczajowych. Jego życie, podobnie jak twórczość, kryje wiele tajemnic, a tajemnic, jak mówi Ojciec w "Zabójstwie króla", rozwiązać nie można. W życiu rozwiązujemy zagadki, a tajemnice pozostają w swojej fascynującej nierozwiązywalności. Na ile pytania zadawane przez tego twórcę i jego wątpliwości co do sensu kapitalizmu, religii, moralności są aktualne do dziś i inspirujące dla współczesnych odbiorców? - Są dzisiaj znacznie bardziej interesujące niż kilkadziesiąt lat temu. Teraz, gdy już dotknęliśmy sensu kapitalizmu i wiemy, że nie jest szczęściem ludzkości, kiedy coraz częściej widzimy szkodliwość, a nawet zagrożenie jakie niesie fundamentalizm religijny, a moralnoś�