EN

7.07.1957 Wersja do druku

"Krzesła" czyli tragiczna farsa

Mamy więc wreszcie także i w Krakowie małą, sensację teatralną. Po raz pierwszy (jeżeli nie liczyć amatorskich prób studentów) demonstruje się arcy-super-ultra szlager nowoczesności. Uwaga! Tusz! Ionesco i jego "Krzesła" na scenie Teatru Poezji! To co przez jednych było jeszcze niedawno - bez względu na to czy znane czy nieznane - wyklinane z pogardą jako najbardziej ohydny przejaw zgangrenowanej i zdegenerowanej kultury burżuazyjnej, to co przez innych dzisiaj - bez względu na to czy znane czy nieznane - proklamowane jest z entuzjazmem jako Objawienie - teraz można spokojnie i z zimną krwią próbować ocenić i ustawić na właściwym miejscu. Eugeniusz Ionesco należy nie tylko do najbardziej interesujących, ale i najbardziej świadomych twórców współczesnego dramatu i teatru francuskiego. W wielu jego utworach (w niektórych nawet - jak np. w L'Impromtu d'Alma - jako główny motyw tematyczny) manifestuje się celowa dążność do pogwałcenia dotychczaso

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

"Krzesła" czyli tragiczna farsa

Źródło:

Materiał nadesłany

Dziennik Polski nr 160

Autor:

Henryk Vogler

Data:

07.07.1957

Realizacje repertuarowe