EN

26.10.2013 Wersja do druku

Krwawe libretto i melodie wpadające w ucho

Dziś wieczorem w Operze Nova pod­wójna premiera - po 40 latach na sce­nę wracają "Rycerskość wieśniacza" i "Pajace". Przez wiele lat oba spektakle, trady­cyjnie wystawiane w ramach jednego wieczoru operowego, gromadziły na całym świecie tysiące melomanów. Elektryzowały ich libretta pełne krwi, zdrady, miłości i śmierci oraz niezwykle piękna muzyka Mascagniego i Leoncavalla z wpadającymi w ucho aria­mi. Realizatorzy bydgoskiej premie­ry obu tytułów uznali jednak, że to za mało, żeby zachwycić publiczność znad Brdy, i postawili na bardzo dy­namiczną, zmysłową i jednocześnie uniwersalną inscenizację. Całość będzie rozgrywać się w jednej scenografii. - Raz będzie symboli­zować sacrum, innym razem profanum - opowiada jej autorka Anita Bo­jarska. Dzięki temu utrzymana raczej w ciemnych kolorach przestrzeń w "Rycerskości wieśniaczej" przypo­minać ma dawną świątynię, a w "Pa­jacach", w połączeniu z wielkimi ekra­nami, przeobrazi

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Krwawe libretto i melodie wpadające w ucho

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza - Bydgoszcz nr 251

Autor:

Joanna Lach

Data:

26.10.2013

Realizacje repertuarowe