EN

27.03.2018 Wersja do druku

Krwawa baśń

"roz/CZAROWANIE" Grzegorza Staszaka w reż. Anny Wieczur-Bluszcz w Teatrze Ochoty w Warszawie. Pisze Marcin Pieszczyk w tygodniku Wprost.

Rola Teatru Ochoty dla polskiej sceny jest nie do przecenienia. To właśnie tu 40 lat temu z inicjatywy Haliny i Jana Machulskich powstało ognisko teatralne, którego wielu adeptów trafiło potem do profesjonalnych szkół. Tradycje projektów specjalnych Ochota utrzymuje do dziś, choćby w "Polowaniu na motyle" przeznaczonym dla młodych twórców po szkole, którzy nie mają jeszcze stałego angażu. Przedstawienie "roz/CZAROWANIE" to wynik ostatniego polowania. Dwuznaczność tytułu jest celowa - to zarówno międzyludzki dramat, którego bohaterowie "się czarują" jak i historia rozczarowania, które przychodzi, gdy chce się oszukać los. Aktorzy tworzą przekonujące postaci i wypada mieć nadzieję, że ich kariery będą dłuższe niż życie motyla. Jedyne, co zgrzyta, to tekst, którego autor nie może się zdecydować, czy tworzy metaforyczną baśń, czy pełen bluzgów dramat a la angielscy brutaliści.

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Krwawa baśń

Źródło:

Materiał własny

Wprost nr 13

Autor:

MP

Data:

27.03.2018

Realizacje repertuarowe