Zamiast intertekstualnego komentarza do procesu przetwarzania uniwersalnych treści u Szekspira/Müllera, Klemm proponuje tradycyjną adaptację - o spektaklu "Anatomia Tytusa Fall of Rome. Komentarz do Szekspira" w reż. Wojtka Klemma w Starym Teatrze w Krakowie pisze Katarzyna Lemańska z Nowej Siły Krytycznej.
"Anatomia Tytusa Fall of Rome. Komentarz do Szekspira" w reżyserii Wojtka Klemma to ostatnia premiera Starego Teatru w Krakowie. Zamiast spektakularnego zakończenia sezonu, mogliśmy zobaczyć odtwórczy spektakl (trzeba przyznać, że momentami efektowny), w którym Klemm po kolejny stosuje te same środki teatralnego wyrazu. W ostatnich latach w Polsce odbyły się dwie premiery tekstów Heinera Müllera - "Szosy Wołokołamskiej" i "Kwartetu". Teksty austriackiego dramaturga stają się coraz bardziej popularne wśród młodych reżyserów - rosną też oczekiwania publiczności. Dlatego prapremiera "Anatomii Tytusa", wbrew zapowiedziom twórców, nie była tak wstrząsająca, jak powinna. Być może dlatego, że sam tekst nie wzbudza już takich kontrowersji. Dramat ukazał się w Polsce ponad 10 temu w przekładzie Moniki Muskały w serii "Dramat współczesny". "Anatomia Tytusa" została też gruntownie opracowana przez Małgorzatę Sugierę, badaczkę twórczości Müllera. N