EN

7.09.2018 Wersja do druku

Królewskie wędrówki po świecie

Mariusz Kwiecień, znakomity polski baryton od dawna zafascynowany jest "Królem Rogerem" Karola Szymanowskiego - pisze Jacek Marczyński w Rzeczpospolitej.

Wypłynąłem na Don Giovannim, a teraz, kiedy już mam pozycję, mogę forsować własne idee - mówił kilka lat temu w wywiadzie Mariusz Kwiecień. - Artysta musi mieć swoją rolę życia, ja wziąłem sobie na sztandar "Rogera". Zadebiutował w tym utworze w 2010 roku w paryskiej Opéra Bastille w głośnej, ale kontrowersyjnej inscenizacji Krzysztofa Warlikowskiego, przeniesionej następnie do Teatro Real w Madrycie. Polski reżyser potraktował utwór Szymanowskiego jako krytyczny obraz amerykańskiego konformizmu, hollywoodzkiego pustego życia, powielanego przez cały współczesny świat. Tytułowy Roger, pozbawiony królewskiego majestatu, był w parysko-madryckim przedstawieniu człowiekiem słabym i rozchwianym emocjonalnie, który wszakże musi podejmować życiowe decyzje o fundamentalnym znaczeniu. Mariusz Kwiecień dobrze wspomina współpracę z Krzysztofem Warlikowskim, bo ceni reżyserów oczekujących od śpiewaków inicjatywy. Ich nocne, długie paryskie r

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Królewskie wędrówki po świecie

Źródło:

Materiał nadesłany

Rzeczpospolita online

Autor:

Jacek Marczyński

Data:

07.09.2018

Wątki tematyczne

Realizacje repertuarowe