EN

26.11.2000 Wersja do druku

Król Roger XXI wieku

Tylko raz w listopadzie (22.11.) będzie można obejrzeć wybitny spektakl w war­szawskim Teatrze Wielkim - "Król Roger" Ka­rola Szymanowskiego. Reżyserem tej niety­powej opery, którą sam kompozytor nazy­wał dramatem muzycznym, jest Mariusz Tre­liński, uchodzący za wizjonera teatru. Jego koncepcję dzieła wspiera tutaj, podobnie jak i przy realizacji "Madame Butterfly", znako­mity scenograf Boris Kudlicka. "Król Roger" od początku swojego scenicz­nego żywota (czyli od 1926 r.) wywoływał duży oddźwięk u publiczności zarówno z powodu libretta jak i muzyki. Libretto, któ­rego autorami są pospołu: Jarosław Iwasz­kiewicz i Karol Szymanowski nie ma w so­bie nic z tradycyjnego dramatu opery: bra­kuje w nim wyrazistej akcji, ostrego konfliktu między bohaterami, napięć. Rzecz dotyczy idei i emocji z nimi związanych, w dodatku przedstawione to jest w sposób wieloznacz­ny, poetycki i mocno symboliczny. Dramat traktuje o upadku i narodzinach wiary, po­kazuj

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Król Roger XXI wieku

Źródło:

Materiał nadesłany

Przegląd Techniczny nr 48

Autor:

Anna Leszkowska

Data:

26.11.2000

Realizacje repertuarowe