EN

19.03.2012 Wersja do druku

Król jest nagi

"Król Kier znów na wylocie" w reż. Piotra Borowskiego prezentowany na XX Alternatywnych Spotkaniach Teatralnych Klamra w Toruniu. Pisze Karina Bonowicz w serwisie Teatr dla Was.

Czy Studium Teatralne znalazło patent na prozę Hanny Krall? I tak, i nie. Twórcy z powodzeniem przenieśli na scenę lapidarne, ale za to bardzo sugestywne obrazy-epizody z jej powieści, zapomnieli je jednak najpierw oczyścić z patosu, od którego tak bardzo odżegnywała się autorka. Osią spektaklu jest historia młodej Żydówki Izoldy Regensberg vel Marii Pawlickiej, która podczas II wojny światowej, po ucieczce z getta udaje na przemian Polkę i Niemkę, żeby odnaleźć swojego męża i uwolnić go z obozu koncentracyjnego. Jej dzieje to - w wielkim skrócie - nieustanne oddawanie komuś przysług lub siebie samej i trudne poruszanie się w świecie, gdzie moralność w tradycyjnym tego słowa znaczeniu staje się czystą abstrakcją. Reżyser Piotr Borowski wykorzystał do pokazania jej pogmatwanych losów pomysł samej Hanny Krall, która - słuchając głównej bohaterki - poprosiła ją, żeby narysowała swoją historię. I nam zostaje narysowany ten spektakl. I

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Król jest nagi

Źródło:

Materiał nadesłany

Teatr dla Was

Autor:

Karina Bonowicz

Data:

19.03.2012

Realizacje repertuarowe
Festiwale