Michał Kotański bierze na warsztat "Opowieści Lasku Wiedeńskiego", sztukę napisaną na początku lat 30. XX wieku przez Ödöna von Horvátha, który bezkompromisowo krytykuje obyczajowość mieszczaństwa. Nazizm i patriarchat, które znajdują wspólny punkt w przemocy - o przedstawieniu dyplomowym w PWST pisze Piotr Raganowicz-Macina z Nowej Siły Krytycznej.
Marianna - główna bohaterka - po śmierci matki pomaga ojcu w prowadzeniu sklepu z zabawkami. Spływają zamówienia na figurki rannych żołnierzyków. W odradzającym się po wojnie społeczeństwie nowe pokolenie fascynuje się siłą i męskością. Ale jaką funkcje pełnią w nim kobiety? "Mężczyźnie nigdy nie wolno stracić autorytetu! Trzeba zawsze trzymać dystans! Patriarchat, nie matriarchat! Ave Cesar, morituri te salutant!" - mówi Czarodziej do Oskara (narzeczonego córki). Jak jest naprawdę? Sklep Czarodzieja, chyli się ku upadkowi bez kobiecego wsparcia. Erycha, młodego studenta prawa głęboko wierzącego w nazizm, sponsoruje właścicielka trafiki, Valerie. Alfred (dorobkiewicz, zależny od Matki i Babki, które na niego łożą) zakochuje się w Mariannie z wzajemnością, ale potem przestaje sobie radzić z odpowiedzialnością, pracą i z samym sobą. Marianna, wychowywana do bycia żoną, nie chce brać ślubu z rozsądku, a z miłości. Nie znajduje oparc