EN

13.11.2019 Wersja do druku

Kraków. "Wojna polsko-ruska" w świetle reflektorów, czyli kto zapala i gasi światło w teatrze?

W jaki sposób powstaje w teatrze scenografia i kostiumy? Na czym polega reżyseria światła i kto się nią zajmuje? Jak buduje się świetlne obrazy i tajemnicze półcienie? Teatr im. Słowackiego zapraszana warsztaty do, prowadzone przez Marcina Chlandę, scenografa i reżysera światła oraz Mirka Kaczmarka, autora scenografii i kostiumów do ponad stu przedstawień teatralnych.

- W zawodzie scenografa i reżysera światła zdobywanie wiedzy bez łączenia jej od początku z solidną praktyką, jest zwykłą stratą czasu. - mówi Marcin Chlanda. - To przede wszystkim obcowanie z materią. Nie można jej dotknąć, przewracając kolejne strony książek. W pewnym momencie trzeba wziąć do ręki lampę, przymocować ją, przyświecić, wykadrować. Zobaczyć jak to światło zagra na scenie. Sprawa jest o tyle ważna, że de facto nie ma w Polsce szkoły reżyserii światła. Osoby, które się tym zajmują zawodowo są zwykle samoukami, tym bardziej warto podpatrywać je przy pracy. Taka okazja będzie już 27 listopada. O godz. 12.00 w Małopolskim Ogrodzie Sztuki, odbędą się warsztaty pt. "Wojna polsko-ruska" w świetle reflektorów, podczas których Marcin Chlanda i Filip Marszałek, specjalista ds. oświetlenia w Teatrze Słowackiego, pokażą na przykładzie spektaklu "Wojna polsko - ruska pod flagą biało-czerwoną" w reż. Pawła Świątka, jaką

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał własny

Materiał nadesłany

Data:

13.11.2019