Wieczornym koncertem w ocynowni Arcelor-Mittal w Nowej Hucie zakończyła się wczoraj tegoroczna edycja festiwalu Sacrum Profranum.
Osiem dni imprezy upłynęło pod znakiem badania wzajemnych wpływów między muzyką współczesną a eksperymentalną elektroniką i awangardowym rockiem. W sobotni wieczór wysłuchaliśmy kompozycji z dwóch słynnych albumów Franka Zappy - "The Yellow Shark" i "Greggery Peccary And The Other Persuasions" w wykonaniu niemieckiej orkiestry Ensemble Modern pod dyrekcją Erika Nielsena. Koncert wczorajszy był dedykowany twórczości Witolda Lutosławskiego. Na specjalne zamówienie organizatorów krakowskiego festiwalu producenci eksperymentalnej elektroniki przedstawili własne wersje dwóch jego kompozycji - "Preludia i fuga" oraz "Muzyka żałobna". Wystąpił duet Skalpel i AUKSO Orchestra z Polski, Emika, Mira Calix i Clark z Anglii oraz Oneohtrix Point Never ze Stanów Zjednoczonych.