14.02.2017 Wersja do druku

Kraków. Vanitas - muzyczne oblicza przemijania

Główne pasmo 14. edycji Festiwalu Misteria Paschalia nosi nazwę "Vanitas" (Marność). Motyw marności, odwołujący się do słynnego zdania z Księgi Koheleta ("Vanitas vanitatum et omnia vanitas") i związana z nim fascynacja śmiercią i przemijaniem, przewijały się stale w muzyce, sztuce i literaturze zarówno średniowiecza, jak i baroku.

Na otwarcie festiwalu i jednocześnie inaugurację pasma "Vanitas", w Wielki Poniedziałek w kościele św. Katarzyny Aleksandryjskiej (10 kwietnia, godz. 20.00) po raz pierwszy w Polsce zaprezentowane zostanie wyjątkowe dzieło Claudia Monteverdiego: "Selva morale e Spirituale". Jest to zbiór utworów o przeznaczeniu liturgicznym, napisanych przez Monteverdiego z myślą o bazylice św. Marka w Wenecji. Składają się na niego błyskotliwe i skomplikowane pod względem konstrukcji kompozycje wokalno-instrumentalne w stylu koncertującym oraz kameralne monodie nawiązujące po mistrzowsku do założeń polifonii renesansowej. Wykonawcami religijnego dzieła Monteverdiego będą: francuski zespół-rezydent 14. edycji Misteria Paschalia, Le Pome Harmonique, występujący po raz pierwszy w Polsce rosyjski chór musicAeterna oraz debiutujący na festiwalu znakomici soliści: Deborah Cachet - sopran, Eva Zaick - mezzosopran, Cyril Auvity - tenor, Jean-François Lombard - tenor, Sébasti

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał własny

materiał nadesłany

Data:

14.02.2017

Festiwale