EN

9.10.2015 Wersja do druku

Kraków. Trzy filary Reminiscencji

Teatr, taniec, performance, śpiew, kabaret, koncert, a nawet buto. To wszystko w ramach 40. Krakowskich Reminiscencji Teatralnych, które odbędą się od 12 do 17 października.

Na jednym z zapowiadających festiwal zdjęć widzimy Yuko Kaseki celującą wprost w widza. Jeśli nawet ten, wydawałoby się, zwykły czarno-biały kadr może zaniepokoić, to co zrobi z odbiorcą cały spektakl taneczny buto? Zwłaszcza gdy jego tytuł to "Shoot Jeez Me Gosh"? Nie bez powodu zwracamy na niego uwagę, bo wątek japoński będzie mocno obecny na tegorocznych Reminiscencjach. Poza Yuko Kaseki wystąpi też Miho Iwata z performance'em "Niewidzialne miasto". Razem z artystkami, które poza tańcem buto łączy m.in. przed wielu laty emigracja z ojczyzny, będzie można wziąć udział w spotkaniu "Kawa po japońsku". - Przechodzimy na inny poziom, osiągając lepsze, dojrzalsze spojrzenie - deklarują Ana Nowicka i Monika Kufel, dyrektorki Krakowskich Reminiscencji Teatralnych i wyjaśniają, że festiwal składa się z trzech głównych filarów. Pierwszym jest taniec. Poza spektaklami tańca buto będzie można zobaczyć otwierający festiwal "Taniec w imię pokoj

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

40 Krakowskie Reminiscencje Teatralne

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza - Kraków nr 236

Data:

09.10.2015

Festiwale