Prezentacją koncertów i arii z oper Vivaldiego z udziałem argentyńskiej sopranistki Veronici Cangemi w interpretacji Accademia Bizantina (ale bez chorego szefa zespołu Ottavia Dantone) zakończył się w świąteczny poniedziałek w Krakowie 8. Festiwal Misteria Paschalia.
Tegoroczny festiwal przyniósł dziewięć różnych koncertów. Impreza po raz pierwszy rozgrywała się w trzech nurtach. W pierwszym z nich, głównym, nazwanym "Mainstream" odbyło się siedem koncertów wykonawstwa historycznego. Podczas jednego z nich do euforii doprowadził publiczność kontratenor Philippe Jaroussky, któremu towarzyszyła Christina Pluhar i jej grupa L'Arpeggiata; doszło do czterech bisów, nie tylko pełnych śpiewów, ale i tańca. Owację na stojąco oraz sporo dyskusji po koncercie wywołała interpretacja Mszy h-moll Bacha, którą Marc Minkowski, niezwykły wizjoner muzyki barokowej, zaprezentował z Les Musiciens du Louvre-Grenoble. Nowością tegorocznego festiwalu były dwa nurty "Debuts" i "Trance", reprezentowane przez pojedyncze koncerty. W ramach drugiego Adrian Utley z Portishead i Will Gregory z Goldfrapp, których na żywo wspierała grupa muzyków brytyjskich oraz Capella Cracoviensis i Octava Ensemble pod batutą Charlesa Hazlewooda p