Wczoraj rozpoczęły się Krakowskie Reminiscencje Teatralne, festiwal organizowany od 1975 r. Tegoroczną 32. edycję, która potrwa do 29 bm., organizatorzy nazwali "Postpolis. Spotkania".
"...pragniemy uwrażliwić zarówno widza, jak i przypadkowego przechodnia na dotąd obojętne lub niezauważane obszary miasta oraz zderzyć teatr z miejską codziennością. Z drugiej strony natomiast zaprosimy do Krakowa także spektakle osadzone w bardziej tradycyjnej konwencji, które jednak w fascynujący i nowatorski sposób podejmują temat miejskich gier" - deklarują organizatorzy. W programie m.in.: "Terrordrom Breslau" w reż. Wiktora Rubina (Teatr Polski we Wrocławiu), "Super Night Shot" [na zdjęciu] niemiecko-brytyjskiej grupy Gob Squaw oraz "Tempora Travel" w reż. Łukasza Czuja; spektakle te pokazano już wczoraj, ostatni z nich jako produkcja własna festiwalu będzie prezentowany codziennie. Jest też głośny "Baal" Brechta w reż. Marka Fiedora z Teatru im. J. Kochanowskiego w Opolu, nagrodzony w tym roku główną nagrodą w II Ogólnopolskim Konkursie na Teatralną Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Europejskiej i ogłoszony niezwykłym wydarzeniem tea