11 czerwca w Łaźni Nowej podstawimy lustro kontrkultury. "Skowyt" - nowy spektakl w reżyserii Macieja Podstawnego - to portret pokolenia Beat: mapa świata "przodków kontrkultury" i dokument o przepaści dzielącej obecne formy życia miejskiego od tamtej, wielkiej, propozycji.
"Skowyt" to portret pokolenia Beat - mapa świata "przodków kontrkultury" i dokument o przepaści dzielącej obecne formy życia miejskiego od tamtej, wielkiej, propozycji. Allen Ginsberg, Jack Kerouac, Gary Snyder, William S. Burroughs, Neal Cassady, Ken Kesey, Charlie Parker i kobiety - często bezimienne - przewijające się przez zmaskulinizowane środowisko Bitników, stanowili radykalną grupę towarzysko-artystyczną. Tworzyli oni osobną modę, muzykę, literaturę, styl zarabiania pieniędzy, ale też życia bez nich, model relacji z poprzednim pokoleniem, obyczajowość, religijność, seksualność. Pytania, które zadawali to formacyjne, pokoleniowe bomby. "Skowyt" to wykopaliska live w przestrzeni straconych pytań pokoleniowych: próba archeologii ducha. Nazwa Beat Generation może oznaczać pokonanych, pobitych, ale i uczestniczących w rytmie, pulsujących, transowych. Może również, jak zinterpretował Kerouac, pochodzić od słowa "beatific", co oznacza "uświęc