Od poniedziałku trwa w Krakowie IX Festiwal "Misteria Paschalia" - w Wielki Piątek, 6 kwietnia, nastąpi jego kulminacja. Zabrzmi "Pasja według św. Mateusza" Bacha pod dyrekcją Marca Minkowskiego.
Tym samym francuski dyrygent zwieńczy w Krakowie Bachowską trylogię: w 2010 roku prezentował "Pasję Janową", przed rokiem "Mszę h-moll". Cykl jest o tyle ważny, że Minkowski, idąc śladem słynnych dyrygentów muzykologów Joshuy Rifkina i Andrew Parrotta, wykonuje utwory Bacha w pojedynczej obsadzie wokalnej. Czyli na jedną partię w chórach przypadają najwyżej dwa głosy. Historia tej koncepcji odwołuje się do zachowanych dziesięciu zeszytów z autorskich wykonań "Pasji Janowej" z XVIII wieku, z których każdy zawiera zapis tylko jednego głosu wokalnego z tekstem. Zwolennicy pojedynczej obsady twierdzą, że to dowód koronny za takimi właśnie wykonaniami, przeciwnicy - że z zeszytu mogło korzystać kilku śpiewaków... Joshua Rifkin i Andrew Parrott, a za nimi także Minkowski (ale też Sigiswald Kuijken, Paul McCreesh, Konrad Junghänel), uważają, że za życia Bacha liczba chłopięcych i męskich wokalistów wykonujących w lipskich kościołach jego