EN

25.04.2013 Wersja do druku

Kraków."Orfeusz i Eurydyka" na Dzień Tańca

Giorgio Madia, włoski reżyser i choreograf, przygotowuje w Operze Krakowskiej balet-operę "Orfeusz i Eurydyka" Christopha Willibalda Glucka. Premiera odbędzie się w sobotę, na dwa dni przed Międzynarodowym Dniem Tańca.

Włoski artysta, który jest dobrze znany w Krakowie z przygotowania przed kilku laty doskonałego przedstawienia baletowego "Kopciuszek" w Operze Krakowskiej, tym razem bierze na warsztat operę barokową Glucka. Z wielu wersji artysta zdecydował się na francuską, ponieważ ma w sobie najwięcej fragmentów tanecznych. - Nie jest to ani balet, ani opera, tylko balet i opera w jednym. Przez co to podwójnie skomplikowana realizacja. Postaci opery są dublowane w tańcu. Ruchy śpiewaków zaś zsynchronizowane z ruchami tancerzy - mówi Giorgio Madia, reżyser i choreograf przedstawienia. - Królową wieczoru jest jednak muzyka: wspaniała, barokowa. Z niej wypływa inspiracja. - To najtrudniejsze przedsięwzięcie, w jakim brałam udział - mówi Agnieszka Cząstka, śpiewaczka, która będzie odtwarzać partie Orfeusza. - Trzeba mieć wielką podzielność uwagi, gdyż obok mam tancerza realizującego tę partię. To taki zjawiskowy spektakl w trójwymiarze. Partię Orfeusza za�

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Dzień Tańca i taneczna opera w trójwymiarze

Źródło:

Materiał nadesłany

Dziennik Polski nr 95/24.04

Autor:

Agnieszka Malatyńska-Stankiewicz

Data:

25.04.2013

Realizacje repertuarowe