Już wkrótce z placu budowy nowego gmachu Opery Krakowskiej przy ul. Lubicz zniknie parkan ogradzający inwestycję. Wokół zespołu budynków Opery rozpocznie się wtedy ostatni etap prac porządkujących. W grudniu do nowego obiektu przeniosą się pracownicy pionów administracyjnego i technicznego.
Zbliżamy się do szczęśliwego końca - mówi Piotr Rozkrut, dyrektor naczelny Opery Krakowskiej. Przed nami jeszcze prace związane z niezwykle ważną dla opery technologią teatralną, która określa zbiór wszystkich niezbędnych elementów mechanicznych, nagłośnieniowych i oświetleniowych sceny. Są to wszelkiego rodzaju urządzenia uruchamiające zapadnie, ruchome pomosty, górną mechanikę sceny, tzw. sztankiety, horyzonty z elementami doświetlenia, pomosty techniczne oraz rampy z oświetleniem. Technologia sceny to również nagłośnienie i akustyka przestrzenna. Dzięki najnowocześniejszym w tej branży rozwiązaniom możliwe będzie obniżanie wysokości sufitu widowni poprzez opuszczanie ekranów akustycznych. Poprzez ten zabieg uzyska się zmniejszenie objętości sali i w rezultacie doskonałą akustykę. Już na przełomie roku 2007/2008, publiczność będzie mogła zasiąść na liczącej ponad 750 miejsc widowni, podczas koncertu inaugurującego działalnoś