W czasie zagrożenia pandemią, gdy jesteśmy zmuszeni do izolacji, a instytucje kultury zawiesiły swoją działalność, życie muzyczne przenosi się do sieci. Opera Krakowska również działa w internecie i proponuje melomanom cykl koncertów pod tytułem "Muzyka na Wielki Tydzień".
Codziennie w okresie od 8 do 13 kwietnia teatr opublikuje nagrania recitali, które muzycy Orkiestry Opery Krakowskiej zarejestrowali w swoich domach. Nagrania będzie można odnaleźć na profilu Facebookowym teatru oraz na oficjalnym kanale YouTube. Muzykowanie za pośrednictwem mediów społecznościowych wydaje się zjawiskiem stosunkowo nowym, do którego artystów w dużej mierze zmusza trudna sytuacja zawieszenia działalności filharmonii, estrad, sal koncertowych i oper niemal na całym świecie. Z drugiej strony muzykowanie domowe czy salonowe ma wieloletnią tradycję. Znaczna część życia muzycznego XIX-wiecznej Europy rozgrywała się w salonach artystycznych, które w Polsce pojawiły się w wyniku bliskich relacji z francuskimi kręgami artystycznymi i z inspiracji króla Stanisława Augusta Poniatowskiego. Muzykowanie uprawiane w domu było także biletem dla klasy średniej do społecznego awansu i próbą zbliżenia się do statusu arystokracji. O ile domeną te