06.04.2009 Wersja do druku

Kraków. Misteria Paschalia: Mistrzostwa muzycznego baroku

Krakowski festiwal Misteria Paschalia to jedna z najważniejszych imprez poświęconych muzyce dawnej w Polsce, ale też w Europie. Festiwal zapracował sobie na to miano konsekwentnie budowanym wizerunkiem, spójną i przemyślaną ideą oraz wysmakowanym programem.

Od pierwszej edycji, a więc od 2004 roku, myślą przewodnią festiwalu jest powiązanie muzyki z okresem Wielkiego Tygodnia. Misteria Paschalia mają nam bowiem towarzyszyć w przeżywaniu i kontemplacji okresu Wielkanocy. I tak w Wielki Poniedziałek usłyszymy zapomnianą "Mszę rzymską" Pergolesiego oraz "Stabat Mater" Bonanciniego w przejmujący sposób ukazujące cierpienia Marii. W Wielką Środę Lamentacje Jeremiasza, czyli obraz opuszczanego przez swych uczniów Jezusa w muzycznej wizji francuskiego mistrza baroku Francoisa Couperina, a w Wielkanocny Poniedziałek pełne radości arie operowe Vivaldiego, zdające się wołać "Jezus zmartwychwstał". Ale festiwal to nie tylko program czy idee. To także - a może przede wszystkim - jego gwiazdy. Kto będzie największą osobowością tegorocznej edycji - trudno powiedzieć, bo wszyscy zaproszeni do Krakowa artyści to mistrzowie w swoim fachu. Ja jednak stawiam na fenomenalną kontralcistkę Sarę Mingardo, która

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Misteria Paschalia: Mistrzostwa muzycznego baroku

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza - Kraków nr 81 online

Autor:

Tomasz Handzlik

Data:

06.04.2009

Festiwale