Ile osób kupi fotele na widowni w nowym gmachu Opery Krakowskiej? Akcja sponsoringowa trwa do końca listopada.
Do tej pory ok. dziesięciu melomanów zdecydowało się na symboliczny zakup foteli na widowni w nowej Operze Krakowskiej. - Nie potrafimy jeszcze podać dokładnej liczby naszych donatorów, gdyż akcja wciąż trwa; prowadzimy rozmowy, uzgadniamy szczegóły. Mam nadzieję, że uda nam się przekonać kolejnych kilka osób. Liczę, że w sumie sprzedamy około dwudziestu foteli - mówi Bogusław Nowak, dyrektor Opery Krakowskiej. Wzorem innych instytucji kultury takich, jak m.in. Metropolitan Opera w Nowym Jorku czy Opera Wrocławska, dyrektor Nowak zdecydował się na akcję, która ma zamanifestować związek melomanów z instytucją. Oddanie nowego gmachu, oczekiwanego od kilkudziesięciu lat przez środowisko muzyczne miasta, jest idealnym momentem na tak niezwykły rodzaj sponsoringu. Akcja polega na tym, że ci, którzy chcą wspomóc finansowo Operę Krakowską, mogą kupić wybrane przez siebie miejsce na widowni, za co otrzymają tabliczki z wygrawerowanym napisem "miejs