Tydzień po Świętach Wielkanocnych w Małopolskim Ogrodzie Sztuki znowu będzie eksperymentalnie, muzycznie i źródłowo. Będzie można zobaczyć i posłuchać jak działa czytnik fal mózgowych przetworzony na muzykę oraz posłuchać guqina -najstarszego chińskiego instrumentu strunowego, no i zobaczyć improwizacje na temat "Gry szklanych paciorków" Hessego.
"Gra szklanych paciorków", wielka powieść Hermanna Hessego - od niej wszystko się zaczęło. Zawarte w niej pytania, myśli, światy stały się punktem wyjścia do artystycznych poszukiwań, do aktorskich i muzycznych improwizacji. To z nich powstał autorski scenariusz Przemysława Pilarskiego, to wtedy zrodziła się muzyka Karola Nepelskiego - czyli dwa główne filary reżyserowanego przez Małgorzatę Warsicką spektaklu. Punktem wyjścia na poziomie muzycznym i przedstawieniowym jest fuga. Kompozytor Karol Nepelski tworząc muzykę do spektaklu nawiązuje do ostatniej napisanej przez Bacha fugi z "Die Kunst der fuge". Polifonicznie jest też przedstawiony sen głównego bohatera, Józefa Knechta, który jest śniony przez wszystkie występujące w spektaklu postaci i zapisany na czytniku fal EEG - urządzeniu przepisującym nasze fale mózgowe na muzykę i służącym do wchodzenia w medytację. Obok tego ultranowoczesnego urządzenia, które "komponuje" muzykę naszego móz