EN

11.04.2017 Wersja do druku

Kraków. Hesse wg Warsickiej, Nepelskiego, Pilarskiego, Chlandy

Tydzień po Świętach Wielkanocnych w Małopolskim Ogrodzie Sztuki znowu będzie eksperymentalnie, muzycznie i źródłowo. Będzie można zobaczyć i posłuchać jak działa czytnik fal mózgowych przetworzony na muzykę oraz posłuchać guqina -najstarszego chińskiego instrumentu strunowego, no i zobaczyć improwizacje na temat "Gry szklanych paciorków" Hessego.

"Gra szklanych paciorków", wielka powieść Hermanna Hessego - od niej wszystko się zaczęło. Zawarte w niej pytania, myśli, światy stały się punktem wyjścia do artystycznych poszukiwań, do aktorskich i muzycznych improwizacji. To z nich powstał autorski scenariusz Przemysława Pilarskiego, to wtedy zrodziła się muzyka Karola Nepelskiego - czyli dwa główne filary reżyserowanego przez Małgorzatę Warsicką spektaklu. Punktem wyjścia na poziomie muzycznym i przedstawieniowym jest fuga. Kompozytor Karol Nepelski tworząc muzykę do spektaklu nawiązuje do ostatniej napisanej przez Bacha fugi z "Die Kunst der fuge". Polifonicznie jest też przedstawiony sen głównego bohatera, Józefa Knechta, który jest śniony przez wszystkie występujące w spektaklu postaci i zapisany na czytniku fal EEG - urządzeniu przepisującym nasze fale mózgowe na muzykę i służącym do wchodzenia w medytację. Obok tego ultranowoczesnego urządzenia, które "komponuje" muzykę naszego móz

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Kraków. "Gra szklanych paciorków" Warsickiej, Nepelskiego, Pilarskiego, Chlandy

Źródło:

Materiał własny

materiał nadesłany

Data:

11.04.2017

Realizacje repertuarowe