Kraków w Wielkim Tygodniu i w czasie Wielkiej Nocy staje się europejskim centrum barokowym. VI Festiwal "Misteria Paschalia" zdominowała włoska muzyka barokowa i włoscy artyści, którzy należą do ścisłej czołówki stylowego, historycznego wykonawstwa (wyjątek stanowili Katalończyk Jordi Savall i francuski Le Poeme Harmonique) - pisze Jacek Hawryluk w Gazecie Wyborczej.
Misteria Paschalia swoją rangę osiągnęły w ciągu zaledwie kilku lat. Ważne, że oprócz "odtwarzania" przechodzą w sferę "kreacji". Zespół Le Poeme Harmonique, na zamówienie dyrektora festiwalu, przygotował i po raz pierwszy wykonał Leçons de Ténebres François'a Couperina, co zwieńczy nagranie płyty (za rok Francuzi przygotują specjalnie do Krakowa oratoria Carissimiego). Savall przywiózł rzadko przez niego wykonywaną koncertową wersję projektu "Jerozolima" wymagającą obecności ponad 30 muzyków na scenie (Katalończyk już myśli, by w przyszłym roku wykonać w Krakowie program poświęcony Katarom). Fabio Biondi wykonał nieznane oratorium "Il Faraone Sommerso" Neapolitańczyka Francesco Nicola Fago, które wcześniej grał tylko w Hiszpanii. Festiwal oprócz utworów znanych - takich jak Stabat Mater Pergolesiego czy popularne utwory Viavaldiego - pokazał także inne oblicze włoskiego baroku - Mszę św. Emidiusza Pergolesiego, Stabat Mater Bononcinieg