"Jak dziś wygląda dominujący sposób analizy i oceny rzeczywistości? Kto jest jej depozytariuszem? Jakie postawy ją legitymizują oraz jakie praktyki podtrzymują jej trwanie?" - te pytania stały się podstawą realizacji sztuki Heinera Müllera "Cement" we Wrocławskim Teatrze Współczesnym. Wojtek Klemm i Igor Stokfiszewski, którzy wspólnie zrealizowali już "Piekarnię" Bertolta Brechta w Starym Teatrze w Krakowie, postanowili tym razem zmierzyć się z tekstem jednego z najważniejszych niemieckich dramaturgów dwudziestego wieku. Wymagające intelektualnie, pisane specyficznym językiem teksty Müllera nieczęsto prezentowane są na polskich scenach. Kwietniowa premiera "Cementu" ma być "skromną próbą zmiany tego stanu rzeczy". Zabiegiem często stosowanym przez Heinera Müllera było "przepisywanie" istniejących tekstów. Szczególnie znane są jego interpretacje/ wersje sztuk Brechta: "Filoktet" (1964), "Horacjusz" (1968) czy "Mauser" (1970), i dramatów Szekspi
Tytuł oryginalny
Krajobraz po rewolucji
Źródło:
Materiał nadesłany
Teatr nr 6