EN

1.06.2009 Wersja do druku

Krajobraz po rewolucji

"Jak dziś wygląda dominujący sposób analizy i oceny rzeczywistości? Kto jest jej depozytariuszem? Jakie postawy ją legitymizują oraz jakie praktyki podtrzymują jej trwanie?" - te pytania stały się podstawą realizacji sztuki Heinera Müllera "Cement" we Wrocławskim Teatrze Współczesnym. Wojtek Klemm i Igor Stokfiszewski, którzy wspólnie zrealizowali już "Piekarnię" Bertolta Brechta w Starym Teatrze w Krakowie, postanowili tym razem zmierzyć się z tekstem jednego z najważniejszych niemieckich dramaturgów dwudziestego wieku. Wymagające intelektualnie, pisane specyficznym językiem teksty Müllera nieczęsto prezentowane są na polskich scenach. Kwietniowa premiera "Cementu" ma być "skromną próbą zmiany tego stanu rzeczy". Zabiegiem często stosowanym przez Heinera Müllera było "przepisywanie" istniejących tekstów. Szczególnie znane są jego interpretacje/ wersje sztuk Brechta: "Filoktet" (1964), "Horacjusz" (1968) czy "Mauser" (1970), i dramatów Szekspi

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Krajobraz po rewolucji

Źródło:

Materiał nadesłany

Teatr nr 6

Autor:

Agata Barełkowska

Data:

01.06.2009

Realizacje repertuarowe